środa, 17 sierpnia 2016

Naleśniki z serem mascarpone i borówkami - idealne na lato

Odkąd zaszłam w ciążę stałam się potwornym łasuchem! Dlatego naleśniki na słodko coraz częściej goszczą na naszym stole. Tym razem postanowiłam przygotować je w nieco nietypowy sposób. Punktem wyjścia stał się uwielbiany przeze mnie ser mascarpone. Ciasto na naleśniki wykonałam na podstawie wypróbowanego przepisu znalezionego na ulubionym kulinarnym blogu - Kwestia Smaku. Jedynymi modyfikacjami, jakich się dopuściłam były: zastąpienie cukru naturalnym miodem z pasieki dziadka i podwojenie ilości wszystkich składników (mój mąż też jest łasuchem).


Składniki (nadzienie):

* 500 g sera mascarpone
* 200 g serka homogenizowanego o smaku waniliowym
* 100 g białej czekolady
* 250 g bórówek (ja użyłam amerykańskich, stąd też jasny kolor nadzienia, polecam jednak borówki leśne)

Sposób przygotowania: 

Oba serki mieszamy ze sobą aż do uzyskania jednolitej masy (widoczne na zdjęciach grudki to drobne chrupki pszenno-ryżowe, które producent dodał do czekolady). W wodnej kąpieli rozpuszczamy czekoladę, a kiedy wystygie dodajemy ją do masy serowej. Borówki blendujemy i łączymy z pozostałymi składnikami. Gotowe nadzienie schładzamy w lodówce. Serwujemy na zimno. 





2 komentarze:

  1. Uwielbiam naleśniki i uwielbiam mascarpone, więc to coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń