sobota, 20 sierpnia 2016

Reklamy wysokobudżetowe - na co to komu?

Już od dłuższego czasu marketerzy rozpisują się na temat przewagi działań promocyjnych w internecie nad tymi prowadzonymi za pośrednictwem telewizji. I rzeczywiście - reklama w sieci ma wiele zalet, których reklamie telewizyjnej nie sposób przypisać: niski koszt emisji, dotarcie do określonego odbiorcy, możliwość dokonywania precyzyjnych pomiarów. Tymczasem okazuje się, że w ubiegłym roku wszystkie media (poza prasą) odnotowały wzrost przychodów z reklam. W przypadku telewizji wyniósł on 5,3% (sprzedaż spotów reklamowych) - źródło: raport SMG
Większość telewizyjnych reklam serwowanych nam przez rodzime i zagraniczne marki nie wnosi niestety w nasze życie żadnych wartości estetycznych. Większość, w zasadzie, praktycznie się od siebie nie różni. Niektóre z nich działają nam na nerwy. Istnieją jednak marki, którym na wyjątkowym przekazie zależy do tego stopnia, że na realizację spotów są w stanie wydać krocie. Poznajcie kilka wyjątkowych reklam telewizyjnych, które obrazem, muzyką i treścią przywodzą na myśl hollywoodzkie produkcje szyte na miarę Oscara. 

Do napisania tego postu skłoniła mnie reklama, którą od kilku tygodni mamy okazję podziwiać w większości polskich kanałów telewizyjnych. Póki co skupmy się jednak na spotach realizowanych z ogromnych rozmachem dla producentów dóbr luksusowych. Dla nich wysokobudżetowe reklamy telewizyjne to niemal konieczność. Trudno bowiem o lepszą wizytówkę. Zatrudniany zostaje sztab specjalistów, dobrana wyjątkowa muzyka i angażowane najbardziej rozpoznawalne nazwiska świata mody, kina czy sztuki. 

Chrysler
Zacznijmy od jednej z moich ulubionych reklam. To zarazem jeden z najdroższych spotów reklamowych w historii telewizji. Jej koszt oszacowano na 12 milionów dolarów - źródło: Mediarun. Przygotujcie popcorn. Ciarki gwarantowane!



Lincoln
O ile Chrysler postawił w swoim spocie na połączenie tego, co piękne i luksusowe z pochwałą prostoty życia i trudu pracy, o tyle producenci Lincolna skupili się wyłącznie na tym pierwszym aspekcie. Dostrzec można to w każdym detalu. 


Chanel
Uwaga! Uwaga! Pora na najdroższą reklamę świata!!! Pochłonęła aż 33 miliony dolarów. Czy warta jest tej ceny? Oceńcie!


Dior
Moja faworytka. Chyba nigdy mi się  nie znudzi. Pamiętam jak gotowa byłam rzucić dla niej wszystko i z wypiekami na twarzy pędzić przed telewizor. Tak, wiem - ZUPEŁNIE ZWARIOWAŁAM! :) Ale nie łatwo mi się jej oprzeć. Ten szyk, ta energia, ta muzyka ("Heavy Cross" Gossip - niegdyś mój dzwonek w telefonie), zachwycający montaż i w końcu piękne, wyjątkowe kobiety, które od dawna podziwiam...


Agent Provocateur
Krocie na reklamy wydają również producenci ekskluzywnej bielizny. Spoty Agent Provocateur zawsze szokują. Nie brak tu krytykowanego przez wielu seksizmu. Zaangażowanie Penelope Cruz jako reżyserki i Iriny Shayk jako głównej prowokatorki poskutkowało jednak rzeszą fanów, do której zalicza się również moja przyjaciółka.


Calvin Klein
Od lat jednymi z najbardziej popularnych i zachwycających reklam bielizny pozostają te sygowane przez Calvina Kleina. Ta z udziałem pięknej Zoe urzeka prostotą.


Tiffany & Co.
W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć reklam producentów biżuterii. Jednym z najbardziej znanych na świecie jest marka, od której pochodzi nazwa jednego z najbardziej kobiecych kolorów - Tiffany Blue. Przy okazji - wiedziałyście, że zarejestrowano go jako znak towarowy? - źródło: Wikipedia.


Cartier
Z serca Nowego Jorku przenosimy się do miasta zakochanych. Wszystko za sprawą Cartiera i jego niezwykłej opowieści.


Johnnie Walker
Jak wiadomo istnieje wiele restrykcji dotyczących reklamy alkoholu. Nie mniej jednak od czasu do czasu powstają tak wyjątkowe produkcje jak ta. Johnie Walker serwuje nam spot przypominający trailer nominowanego do wielu prestiżowych nagród filmu rodem z Hollywood.


Belvedere
Całkiem dobrze spisał się również producent najbardziej znanej polskiej wódki. Krótko i na temat. W dodatku na czasie. :) Spójrzcie jak można spędzać ostatnie tego roku letnie noce (o ile oczywiście jest się pełnoletnim, nie jest kierowcą czy kobietą w ciąży).


H&M
Jak na tle producentów dóbr uchodzących za luksusowe prezentuje się spot reklamowy popularnej sieciówki odzieżowej? Naprawdę świetnie! Dlaczego marce, które chce dotrzeć do osób z klasy średniej zależy na tak dobrej realizacji? Z pewnością przyczyniła się do tego współpraca z francuskim domem mody Balmain. A zatem - moda z najwyższej półki w cenach dostępnych dla szaraków.


T-Mobile
I na koniec reklama, która zachwyciła mnie do tego stopnia, że postanowiłam usiąść przed laptopem i sporządzić subiektywne zestawienie najlepszych wysokobudżetowych reklam telewizynych (które oczywiście również w internecie radzą sobie wyjątkowo dobrze). Dlaczego operator telefonii komórkowej pokusił się o tak genialną (i drogą) realizację? Mogę się tylko domyślać. Ale po co? Zamiast tego wolę obejrzeć jego dzieło raz jeszcze.


A Wam, która reklama skradła serce? Może jedna z powyższej listy? A może taka, której tu zabrakło? Chętnie poznam również Wasze typy.

4 komentarze:

  1. Zestawienie bardzo ciekawe. Mi przypadła do gustu ta reklama https://www.youtube.com/watch?v=h81oiF7VIOw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacja! Ten klimat, ci eleganccy mężczyźni i to zaskakujące zaskoczenie. Podoba mi się! :)

      Usuń
  2. Niektóre reklamy potrafią być naprawdę bardzo kreatywne, szkoda, że na co dzień dominują te całkiem idiotyczne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda. Ale tamtych i tak nikt nie ogląda. ;)

      Usuń